WŁAŚCIWY STAN NAWODNIENIA JEST BARDZO WAŻNY DLA PRAWIDŁOWEGO FIZYCZNEGO I PSYCHICZNEGO FUNKCJONOWANIA ORGANIZMU.

Woda ma podstawowe znaczenie dla zdrowia organizmu. Jest składnikiem wszystkich komórek, a jej zawartość w organizmie waha się w granicach od 45 % (osoby starsze) do 95% (noworodki) i zmienia się z wiekiem.

Woda jest najważniejsza w życiu, stanowi ona wraz z tlenem, w powietrzu, podstawowe odżywianie człowieka. 70 % tlenu dociera do nas z powietrza, natomiast 30 % pochodzi z wody. O wielkim znaczeniu wody  mówią fakty, iż o ile dorosły człowiek bez jedzenia jest w stanie przeżyć ponad miesiąc, o tyle bez wody nie przeżyje dłużej niż kilka dni.

Powinniśmy pić regularnie wodę w ciągu całego dnia, poza posiłkami (2 do 3 litrów dziennie w zależności od naszej wagi i wzrostu), a nie tylko wtedy, gdy odzywa się nasze pragnienie, dlatego że w momencie, kiedy odczuwamy pragnienie jesteśmy już odwodnieni o 2%.

Należy dodawać szczyptę soli na szklankę wody (wypić wody z solą 2 szklanki dziennie) najlepiej Kłodawskiej, ponieważ jest zasobna w minerały.

Dlaczego minimum 2 -3 l wody?

Tylko picie dobrej jakości wody, małymi porcjami, ale często, może zapewnić nam prawidłowe nawodnienie. Ponieważ 1.5 l wydalamy z moczem a 0.5 l z stolcem i potem.

Na podstawie norm uwzględniających poziom wystarczającego spożycia, kobiety powinny wypijać średnio 2 l, natomiast mężczyźni 2,5 l płynów na dobę. Normy dotyczące dzieci do 9 roku życia (tu nie ma podziału na płeć). Dzieci do lat 3 powinny wypijać 1250 ml na dobę, do lat 6 – 1600 ml na dobę, do lat 9 – 1750 ml na dobę; chłopcy od lat 10 do 12 – 2100 ml na dobę, a od lat 13 do 15 – 2350 ml na dobę, dziewczynki odpowiednio 1900 ml na dobę i 1950 ml na dobę.

Skutki niedostarczania do organizmu odpowiednej ilości wody:

  • Jeśli nie zapewnimy organizmowi odpowiedniej ilości, wody organizm będzie zatrzymywał ją i dochodzi wówczas do obrzęków i zanieczyszczenia toksynami.
  • Jeśli nie przyjmujemy odpowiedniej ilości płynów, zaczynamy tyć. Brak dostatecznej ilości wody powoduje spowolnienie metabolizmu nawet do trzech procent.
  • Organizm odwodniony zatrzymuje wodę na „gorsze czasy”. Przyczynia się to obrzmienia i człowiek, wygląda na grubszego, niż jest w rzeczywistości.
  • Odwodniony organizm przyczynia się do suchej, popękanej skóry, jak również do zaparć.
  • Jeśli nie ma nośnika, którym jest woda, dochodzi  do zakwaszenia w organizmie, co z kolei sprzyja rozwojowi bakterii chorobotwórczych, obecności pasożytów, grzybów.
  • Trzeba wiedzieć, że  brak dostatecznej ilości wypijanej wody doprowadza do problemów ze stawami i kręgosłupem.
  • Odwodnienie  przyczynia się do przegrzania organizmu, co może spowodować zmniejszenie wydolności, co w konsekwencji może doprowadzić do udaru cieplnego.

Z moich obserwacji podczas Mikroskopowego Badania Żywej Kropli Krwi wynika, iż osoby, które piją zbyt małą ilość wody są zakwaszone. Wynik badania mówi sam za siebie, krew jest wówczas zagęszczona, pozlepiana w rulony lub w rulony i agregaty, co z kolei przyczynia się do wylewów, zawałów, zatorów. Jest to krew zatorowa – zakrzepowa, zagrażająca zdrowiu i życiu. Im więcej czynników zakwaszających np. stres, przyjmowanie leków, picie kawy, czarnej herbaty w większych ilościach, papierosy, alkohol, smog elektromagnetyczny i innych, tym bardziej należy pilnować wręcz Siebie, aby pić wodę.

Woda jest odpowiedzialna między innymi za:

  • Zachowanie odpowiedniej ilości krwi w organizmie
  • Dostarczaniu składników odżywczych do wszystkich tkanek
  • Woda jest też nośnikiem i regulatorem ciepła, wchłania nadwyżki i wydala ją poprzez skórę wraz z potem.
  • Dzięki piciu odpowiedniej ilości wody, oczyszczamy się i pozbywamy  zbędnych produktów przemiany materii.

Uwaga: starzejąc się tracimy percepcję odczuwania pragnienia i zapominamy pić regularnie.

Badania wykazały, że 3% ubytek płynów w ciele człowieka przyczynia się do 10% spadku mięśni. 4% ubytek wody przyczynia się do zawrotów głowy, jak również do obniżenia kondycji fizycznej o

30 %. 5% utrata wody powoduje problemy z koncentracją, bóle głowy  senność, drażliwość oraz suchość skóry.  Jeśli mało pijemy obciążamy nerki, które do filtracji potrzebują dostatecznej ilości płynów. Przez co narażamy je na uszkodzenie.

Bardzo często spożywamy wodę, która nas nie nawadnia dość wystarczająco lub która ma obniżoną witalność; ponieważ struktura i jakość odżywcza wody naszych komórek są odmienne od różnych wód mineralnych i wody z kranu. Woda stojąca, butelkowana, z kranu to woda, której cząsteczki zbite są w tzw. klastry, co oznacza, że jej struktura jest zbyt duża, aby wniknąć do
komórki. Taka woda przechodzi tylko przez nasz układ pokarmowy, nie oczyszcza, nie nawadnia, niesie negatywną informację dla naszego zdrowia.

Woda martwa, pozbawiona energii życia:

  • woda z kranu, która godzinami stoi w rurach, z chlorem, hormonami i innymi zanieczyszczeniami, o nieprzyjemnym zapachu;
  • woda mineralna przechowywana tygodniami lub latami w butelkach,  napromieniowywana w celu dopuszczenia do sprzedaży;
  • woda gazowana, kwaśna (rozpuszcza kości), która nie nawilża;

Woda żywa, z bioenergią:

  • posiada wydłużone wiązania wodorowe, co sprawia, że natychmiast wchodzi do komórki oczyszczając ją;
  • niesie pozytywną informację dla zdrowia i życia człowieka;
  • odpowiednio nawilża;
  • dotlenia;
  • przywraca zdrowie w całym organizmie;
  • zawiera bioenergię niosącą życie;

Woda odzwierciedla nasze działania, myśli, intencje. Co zrobić, by woda była czysta i służyła ludziom? Energię naszego życia możemy świadomie kształtować, myśląc o wodzie, z której korzystamy, z przyjaznym nastawieniem, wyrażając pozytywne słowa i myśli. Lecz należy zadbać, aby wodę, którą pijemy, pochodziła z dobrego źródła. Jeśli nie ma dojścia do górskiej źródlanej wody, należy zaopatrzyć się w dobrej jakości filtr.

W następnym artykule podam przepisy, jak jeszcze inaczej można uzdatniać wodę domowymi sposobami.

Pozdrawiam serdecznie.

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *